لباس آویز

امروزه وجود خانه های کوچک و آپارتمانی در اغلب شهر ها موجب شده است تا خانوار ها ایده های مختلفی را برای جمع کردن وسایل خود به کار ببرند. لباس ها حجم بیشتری از وسایل را در منزل اشغال می کنند و عدم مدیریت در جمع کردن آن ها، مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد. از همین رو بهتر است تا با ویژگی های یک لباس آویز خوب آشنا شویم.
ویژگی های یک لباس آویز خوب
لباس آویز ها یا رخت آویز ها نوعی از وسایلی هستند که می توان حجم زیادی از لباس را در روی آن قرار داد. لباس آویز ها اغلب به صورت ساخته شده و ساخته نشده هستند. بدین معنی که رخت آویز ساخته شده با اندازه ها و سایز های معین و استاندارد تهیه شده و در بازار عرضه می شوند. این مدل از رخت آویز ها را می توان در داخل کمد یا جاهای دیگر قرار داد. معمولا لباس آویز ساخته شده به شکلی ساده ارائه می شود و اندازه های مختلف آن برای مکان های مختلف مناسب است.
افراد باید در ابتدا ویژگی هایی که برای یک لباس آویز مناسب می دانند را تعیین کرده و سپس برای خرید اقدام کنند. دوام مناسب یک لباس آویز می تواند فرد را در انتخاب مصمم نماید. بنابراین بهتر است از لباس آویز هایی استفاده نمود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت نصب راحتی نیز داشته باشند.
لباس آویز های موجود در بازار انواع مختلفی دارند که در ادامه چند نمونه از آن را معرفی خواهیم نمود.
لباس آویز ایستاده
یکی از بزرگترین لباس آویز هایی که در بازار موجود است لباس آویز ایستاده می باشد. این مدل از لباس آویز، دارای پایه ای است که با استفاده از آن به حالت ایستاده قرار می گیرد. اندازه ی بزرگ این رخت آویز باعث آویزان کردن حجم بیشتری از لباس می شود. لباس آویز های ایستاده اغلب درون کمد و یا در کنار اتاق قرار داده می شوند.

لباس آویز تاشو


یک نمونه ی پر کاربرد از لباس آویز، لباس آویز تاشو می باشد. معمولا از این مدل از لباس آویز برای پهن کردن لباس های شسسته در منازل آپارتمانی استفاده می شود. اندازه های مختلفی برای لباس آویز تاشو وجود دارد که حجم مختلفی از فضا را اشغال کرده و موجب افزایش تنوع در هنگام خرید می شوند.

لباس آویز کشویی


لباس آویز های کشویی جزو رخت آویز های مناسب برای فضای کوچک هستند که به صورت کشویی درون کمد قرار داده می شوند. این نوع از رخت آویز ها با نام رخت آویز آپارتمانی نیز شهرت دارند.

تولید کنندگان لباس آویز در بازار به تازگی انواع مختلفی از رخت آویز های آپارتمانی در اشکال گوناگون را ارائه داده اند. جنس رخت آویز های موجود در بازار معمولا در دو نوع استیل و پلاستیکی است که نمونه ی استیل آن دوام بیشتری دارد. انتخاب دقیق یک لباس آویز می بایست با توجه به شرایط فضا و مکان نصب توسط خریداران انجام شود تا بتوان از آن به بهترین نحو استفاده نمود. رخت آویز هایی که در بازار عرضه می شود اغلب روش نصب راحتی داشته و ابزار پیچیده ای برای نصب آن نیاز نیست و به همین خاطر کاربرد آن در منازل افزایش یافته است.

4 فروردین 1397