بند رخت

یکی از ضروری ترین محصولاتی که در منازل کوچک به کار می رود، بند رخت است. اغلب بند های رخت برای خانه های مسکونی آپارتمانی استفاده می شوند زیرا ساختمان های آن ها به گونه ای طراحی شده است که فاقد حیاط هستند و یا حیاط های کوچکی دارند. بنابراین لازم است به جای طناب های قدیمی که فضای زیادی را در منازل اشغال می کند، از بند رخت های جدید استفاده نمود.

انواع بند رخت

بند رخت استیل: این مدل از بند رخت به صورت تمام استیل تهیه شده است. اندازه ی بند رخت های استیل با یکدیگر تفاوت دارد و اغلب در سه نوع کوچک، متوسط و بزرگ تولید می شود. جنس مواد به کار رفته در این نوع بند رخت استیل بوده و در مقابل لباس های سنگین مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. معمولا لباس هایی که همراه آب روی بند رخت قرار می گیرند، سنگین هستند و بند رخت های استیل تحمل این بار را خواهند داشت.

بند رخت تاشو: بند رخت های تاشو یکی از کاربردی ترین بند رخت ها در خانه ها می باشد. این مدل از بند رخت ها با وجود بزرگی قابلیت تا شدن دارند و می توان به راحتی بعد از هر بار استفاده آن ها را جمع کرد و در گوشه ای از بالکن قرار داد. حجم فضایی که بند رخت تاشو در منزل می گیرد بسیار کم است و مناسب خانه های کوچک می باشد.

بند رخت دیواری: نوعی دیگر از انواع بند رخت که در بازار ارائه می شود بند رخت دیواری است. این مدل از بند رخت به صورت میله هایی در کنار هم روی دیوار قرار گرفته و با اشغال حجم فضای کم بهترین گزینه برای خانه های کوچک خواهد بود. استفاده از بند رخت های دیواری به تازگی مرسوم شده و روز به روز بر وسعت استفاده کنندگان آن افزوده می شود.
بند رخت آکاردئونی: امروزه استفاده از بند رخت های آکاردئونی به دلیل داشتن چد ویژگی با یکدیگر در میان خانوار ها مرسوم شده است. این مدل از بند رخت ها ظاهری زیبا داشته و می توانند به راحتی تا شوند. بند رخت های آکاردئونی تاشو در مکان های تنگ و کوچک خانه نیز استفاده می شوند. این مدل از بند رخت ها در بازار هواداران زیادی داشته زیرا چندین ویژگی را در کنار یکدیگر دارند.

استفاده از بند رخت های مختلف بسته به فضای هر خانه متفاوت است. در خانه هایی که فضای بیشتری برای پهن کردن لباس روی بند رخت وجود دارد می توان از بند رخت های معمولی و در اندازه ی بزرگ استفاده نمود.

همچنین خرید بند رخت در هر خانوار بسته به جمعیت افراد خانواده نیز دارد و بنابراین اگر در خانواده ای پر جمعیت زندگی می کنید بهتر است از بند رخت های بزرگتر استفاده نمایید. بند رخت های کوچک نیز برای خانوار های کم جمعیت مناسب می باشد. تشخیص و انتخاب بند رخت بر عهده ی خانوار هاست و اشکال متنوع بند رخت در بازار این انتخاب را برای آن ها راحت تر از قبل نموده است.

5 فروردین 1397